Auteur: Femke

Dag 7 & 8

Met 5 knopen, hebben we inmiddels 985 mijl gevaren. En de visteller staat vandaag op 6! We gaan nog steeds gestaag door. Gisteren was het erg druk, we hebben 3 grote dorado’s gevangen! De ene was echt net van de haak gehaald, toen de andere vishengel begon te ratelen. Twee knoeperds van vissen. Nu even geen hengel uit. Hebben heul veul vis in de koelkast. Komende dagen wordt wat meer wind voorspeld (mannen vinden dit goed nieuws) en zelfs regen, dus misschien iets minder relaxen in het zonnetje. We gaan het zien! Nog zo’n 400 mijl, dan zijn we op de helft en kan het aftellen al beginnen.

Dag 5 & 6

Onze snelheid is 5 knopen en we hebben een kleine 700 mijl gevaren. We varen rustig op de Atlantische, lange golfslag. Geen optimale wind, maar wel voldoende om te zeilen. Gisteren hebben we een nieuw hoogtepunt bereikt; vis aan de haak! Een prachtig gekleurde, duidelijk exotische Dorado / Dolphin Fish van zo’n 80cm! En hij was lekker! Ook nog een dolfijn gezien die zo groot was als een mini-walvis of een walvis met een dolfijnensnuit en -vin. Nieuwe soort dus, die we dol-vis hebben gedoopt. Alles gaat dus uit de kunst hierzo. Nog geen tijd om ons te vervelen.

Dag 3 & 4

Onze snelheid is op het moment 6 knopen. Inmiddels hebben we zo’n 500 mijl gevaren. Helaas nog steeds geen visje gevangen. Het weer is rustig, eigenlijk wat te rustig, want we varen sinds vanmorgen op de motor. We zijn op zoek naar goede wind, “De golfstroom”. Hopelijk vinden we die vanavond of morgen. Vandaag is het toch feest, want (naast weer een douche) is Felix jarig! Compleet met verse appeltaart met kaarsjes, slingers en cadeaus. Nu alleen die vis nog…..

Dag 1&2

Tijdens dag 1 en dag 2 varen we 5 knopen. We hebben 210 mijl gevaren maar helaas (nog) geen visje kunnen vangen. We gaan goed hierzo! Met 2 dagen en 2 nachten al op de teller, maken we mooie mijlen. Volgens de heren moet de snelheid wat omhoog, maar dit is prima om er weer in te komen. Een heel verschil met onze eerste start, waar we flinke golven en nog flinkere wind hadden. Iedereen hier is goed gemutst . Nu is het wachten op die tonijn aan de vishaak!

Nieuw: 100. Onverwacht: Gran Canaria

100. Onverwacht: Gran Canaria

HOT NEWS!

NEDERLAND = GEHAALD!!!!!
Vandaag zijn we aangekomen in Vlissingen (zie de         molen op de achtergrond als bewijs)

Nieuwe verhalen

De nieuwe reisverslagen, zullen vanaf nu te zien zijn onder (heel verrassend) het kopje “Reisverslagen”. Heel veel leesplezier!

Eric en Femke

Website

Wanneer wij vertellen over onze plannen volgt altijd de vraag: “Hebben jullie een website of een blog? We zouden het leuk vinden om jullie te volgen.” En daar is ie dan!